چه طور به فردی با عملکرد بالا تبدیل بشویم؟

چه طور به فردی با عملکرد بالا تبدیل بشویم؟

مونا شش بلوکی

افراد زیادی دوست دارند که در حرفه و زندگی خود به جایگاهی برسند که از نظر آنها موفقیت است، چیزی که اهمیت دارد این است که در کنار این تلاش و پیشرفت از زندگی هم لذت ببریم برای محقق شدن این اتفاق نیاز داریم عادت هایی را در خود پرورش بدهیم.

ابتدا ببینیم عملکرد بالا چیست؟

تعریف از عملکرد بالا اینست که این افراد فراتر از هنجارهای استاندارد، به طور مداوم و در درازمدت به پیشرفت و موفقیت رسیده اند

برای تبدیل شدن به انسانی با عملکرد بالا باید فراتر از اشتیاق و تلاش فردی رفت، نگاه این افراد به جهان خدمت کردن و کمک معنادار است و ارزش ایجاد می کنند.

چطور می توانیم عملکرد بالا داشته باشیم؟

دو چیز که به افراد کمک می کند که عملکرد بالا داشته باشند آموزش دیدن و عادت های درست آن هاست. وقتی بتوانیم افکار را با رفتارمان همسو کنیم می توانیم رشد، رفاه و رضایتمندی را تجربه کنیم.

عملکرد بالا محدود به یک مهارت تنها نیست این افراد مجموعه ای از مهارت های متعدد را دارند که به آنها برای رسیدن به موفقیت و همینطور رهبری دیگران کمک می کنند.  مثلا شخصی که در حرفه و شغل خود عملکرد بالا دارد  یعنی در بسیاری از حوزه ها و زمینه هایی که با شغلش مرتبط است به شایستگی و توانمندی رسیده است. آن ها از خود می پرسند چه چیزی در این حرفه به خدمت نیاز دارد؟ چه طور می توانم خود را برای ارائه این خدمت رشد دهم یا دیگران را در این مسیر رهبری کنم؟

آنها طرز فکر رشد دارند و از چالش ها و سختی ها فرار نمی کنند به توانایی های خود برای امتحان کردن چیزهای جدید باور دارند.

منظور از عادت ها چیست؟

یک تعریف سنتی از عادت این است که یک کار را به طور مداوم و آن قدر تکرار کنیم که به صورت خودکار شود و جزیی از طبیعت مان گردد مثل نوشتن، تایپ کردن، رانندگی کردن

تعریف ما از عادت عملکرد بالا متفاوت است و این عادت ها شامل این 6 مورد زیر می شود که به آنها فراعادت نیز می گوییم.

  • شفافیت ( در مورد اینکه چه کسی هستید؟)
  • انرژی و انگیزه درونی
  • ضرورت ( دلیل و چرایی)
  • بهره وری
  • تاثیرگذاری
  • شجاعت

که اتفاقا باید کاملاً آگاهانه و هوشیارانه انتخاب شوند، با اراده خلق و به طور پیوسته مورد اصلاح و بازبینی قرار بگیرند تا از شما یک شخصیت قدرتمند بسازند.

نکته پایانی:

برای موفقیت همیشه به یاد داشته باشید که مهم ترین چیز آن است که برای مهم ترین چیز ارزش و اهمیت بالایی قائل باشید که برای ما در حال حاضر این امر مهم یاد گرفتن این عادت ها و تمرین کردن آن است.

افراد با عملکرد بالا در گذشته گیر نمی کنند. آن ها می پرسند ” چه چیزی هم اکنون اهمیت دارد و چه طور می توانم آن را انجام دهم؟”

به عبارتی آنها این بینش را دارند که ” فراتر از آنچه از من انتظار می رود خدمت رسانی کنم.”

برای رسیدن به شفافیت سوال پرسیدن های پیوسته و پالودن هر چه بیشتر چشم اندازها کمک کننده است.

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/monashes/domains/monasheshboloki.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/monashes/domains/monasheshboloki.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 4757