چگونه مهارت های مدیریتی باعث عملکرد حرفه ای می شود؟

چگونه مهارت های مدیریتی باعث عملکرد حرفه ای می شود؟

مونا شش بلوکی

اگر مهارت مدیریت را به یک ماهیچه تشبیه کنیم، هر چه بیشتر و هوشمندانه تر تمرین شود قوی تر می شود. تحقیقات و تجربیات بررسی شده بر روی مدیران نشان می دهد که وقتی آنها در این 5 حوزه کلیدی مهارت های خود را افزایش دهند برای روی بهبود عملکردشان مؤثر است چرا که این مهارت ها جز مهم ترین ها هستند.

  1. کار تیمی و همکاری
  2. مدیریت تغییر
  3. ارتباط
  4. چابکی یادگیری
  5. استراتژی و قضاوت مردم

1.     کار تیمی و همکاری

کار تیمی و همکاری موثر برای سازمان ها از دو جهت مهم است.

از نظر درون سازمانی، بدون آن کار زیادی انجام نخواهید داد. از نظر برون سازمانی، شما نیاز به مشارکت و همکاری با سازمان‌های همفکر و هم راستا را دارید که استراتژی شما را پیش می‌برند، در یک مطالعه اخیر، 97 درصد از مدیران ارشد اظهار داشتند که همکاری یک عامل کلیدی در موفقیت سازمانی است.

 در مورد کار تیمی توصیه می کنیم کتاب ” ۱۷ اصل کار تیمی اثر جان ماكسول ” را مطالعه کنید.

2.    مدیریت تغییر

اول، نوع بینش شما نسبت به تغییر است، تغییرات را مثبت و با احساس فوریت ببینید. در دنیایی که با سرعت بالا رو به جلو حرکت می کند ترس از تغییر فقط شما را عقب نگه می دارد و امری اجتناب ناپذیر است.

دوم، در زمان های سخت و زمان های بحرانی انعطاف داشته باشید است که نیاز به تغییر را تشخیص دهید و برنامه‌های عملکردی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

سوم، در صورت مقاومت افراد سازمان در مورد تغییرات وظیفه و نقش شماست که به آنها کمک کنید تا درک کنند چه اتفاقی در پیش رو دارند، چرا باید تغییر کردن را بپذیرند و از روش های قبلی فاصله بگیرند و هر چقدر بیشتر با آنها در این فرآیند همفکری کنید و آنها را مشارکت دهید همکاری بیشتری از سوی آنها خواهید دید.

3.    ارتباطات

ارتباط مؤثربین شما و افراد سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است، دیدن تلاش های همکاران تان و قدردانی از آنها شما را به فرد بانفوذ و تاثیرگذاری تبدیل می کند. همچنین از ابزار قوی گوش کردن فعالانه استفاده کنید گرفتن ایده‌های خوب مستلزم درخواست نظرات مردم و گوش دادن بسیار دقیق  به آنهاست. وقتی به افراد احساس مهم بودن بدهید و به آنها توجه کنید افراد نیز همکاری بیشتری با شما خواهند داشت.

4.    یادگیری

برای موفقیت در دنیایی که براساس آن کار ما همیشه در حال تغییر است، جایی که چالش‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و رقابت فراوان است، باید یادگیرنده‌ای چابک و حرفه ای باشیم. ما باید دانش خود را به روز نگه داریم و باور داشته باشیم که از پس چالش ها می توانیم بربیاییم که این نشان دهنده طرز فکر رشد یک مدیر موفق است.

تعداد زیادی از تحقیقات علوم اعصاب وجود دارد که می گوید ما می توانیم رفتارهای جدید را یاد بگیریم و رفتارهای عمیق را در هر سنی تغییر دهیم. این کار سخت و تمرکز واقعی می‌طلبد، اما همه ما واقعاً می‌توانیم رفتارهای جدید و مؤثر بیاموزیم و به رساندن سازمان‌هایمان به سطوح جدیدی از عملکرد کمک کنیم. رهبران بزرگ واقعاً یادگیرندگان عالی هستند.

5.    قضاوت

در تیم خود قضاوت ها و نظرات مخالف را نیز بشنوید. تا نقاط ضعف و قوت را به خوبی ببینید و با زوایای دید دیگران در مورد مسائل و برای تصمیم گیری بهتر آشنا شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است